Mina tankar!

Detta jag tänker skriva nu finns det personer som kommer ta personligt.
Gör inte det, men tänk efter lite och ja.. tänk!!!

Jag har länge gått o tänk på en sak och idag blev jag så arg, frustrerad men mest
besviken. Det gäller killar och förhållanden. Väldigt måna tjejer är så sjukt
fixerade och har alldeles för mycket krav på killar. Självklart så är första intrycket
viktigt och första intrycket är ju såklart utseendet. Alla kollar på utseendet.
En del lite och andra väldigt mycket. Det är olika från person till person.
men när det går över till att killen inte får göra vad han vill på fridtiden.
Killen måste träna fotboll och spela hockey. Sen får han absolut inte använda tobak.
Asså seriöst? Ja jag vet att många är jätte emot rökning och det kan jag förstå.
Men tänk att du har en alldeles  underbar pojkvän och sen känner han inte för
att träna fotboll och hockey längre. Han har helt enkelt tröttnat på det. Efter ett tag så börjar han
snusa lite gran. Skulle du inte älska din pojkvän lika mycket längre bara för att
han inte tränar  någon sport och snusar lite gran? Om det är så, så tycker jag
det är helt sjukt.  Vi kan inte ha så stora krav för då kommer vi aldrig hitta oss
en pojkvän! För INGEN är perfekt! Tänk om alla killar hade samma krav på oss tjejer,
det hade inte fungerat. Tänk att han har krav att du måste spela innerbandy
eller att du inte får kolla på ett visst tv program. Vi tjejer tänker nog inte på det
men om killen måste se ut på ett visst sätt, ja då vill kanske killen att tjejen ska
se ut på ett visst sätt. Jag vet själv att alla vi tjejer har också fel på kroppen.
Hår, ögon, näsa, mage, ben. Men herregud, alla ser olika ut och alla ha sina
fel både kroppsmässigt och personlighetsmässigt. Det känns lite som att man
bestämmer över den andra. Jag tycker det har gått till överstyr.
Att killen måste ha bruna ögon, det där speciela håret och de vissa kläderna.
Precis  som att har inte killen converse skor så kan man inte vara tillsammans
med honom.Sen tjejer så går ni och klagar ''åh, du har sån tur.. jag kommer aldrig
få en pojkvänn'' NEJ! Då svarar jag att nej det kommer ni verkligen inte få om ni
har alla de kraven. Klart jag hade inte klarat av att vara tillsammans med en kille
som bara satt framför datorn och spelade och spelade. Men det finns faktiskt
väldigt  många killar som är vältränade snygga och rediga även fast dom inte
spelar hockey eller fotboll. Så snälla tänk lite, ha inte sånna krav och var inte så
fixerade. Då kommer ni inte hitta någon att älska.

När det gäller mig själv och hur jag är med killar och så vidare. Först ser jag ju om
killen ser okej ut, han behöver inte vara översnygg. Sen tycker jag det ända viktiga
sedan är att han är snäll, omtänksam, bryr sig om mig, rolig och får mig att må bra.
Det viktigaste för mig är att jag kan vara helt mig själv med killen, att jag kan gå
runt utan smink och mjukisbyxor och att han älskar mig lika mycket för det.
Men det går inte om man har krav och så vidare.

Tack, det kändes skönt att skriva av sig lite! Ta nu detta inte personligt,
men tänk på det jag har skrivit. sen en sak till..
Du kommer alltid längst med att vara glad och vara dig själv!!!!


Kommentarer
Postat av: Ellen Petersson

Håller med till hundra procent Ebba!

Du skriver så himla bra och får med allt , du är min idol och det kommer du alltid vara fina du! <3

2012-03-21 @ 23:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0